ΠΡΟΦΙΛ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ  | ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ |  ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ - ISO |  ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ  |  LINKS |  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

 
 
Βιβλιοθήκη
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
ΔΟΧΕΙΩΝ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΑ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ - ΠΗΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
ΔΟΚΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΒΕΣΤΙΚΗΣ
ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΩΝ
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΑΣ ΚΑΙ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΤΙΡΙΩΝ
ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑΣΒΕΣΗΣ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΥΡΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ

 

Πυρκαγιές Οχημάτων - Αεροσκαφών

Αυτοκινητικά Ατυχήματα

Όταν εργάζεστε σε αυτοκινητικά ατυχήματα, είναι σημαντικό να λαμβάνονται υπόψη οι κίνδυνοι από πιθανή διαρροή καυσίμου . Το όχημα πυρόσβεσης πρέπει να σταθμεύεται ανηφορικά ως προς το ατύχημα έτσι ώστε πιθανή διαρροή καυσίμου να μην μπορεί να κυλήσει από κάτω σας. Εάν πρέπει να εργαστείτε σε μια περιοχή με χυμένο καύσιμο για να σώσετε ένα θύμα, η διαρροή μπορεί να καλυφτεί με αφρό Κατηγορίας Β. Ένας πυροσβέστης πρέπει να οριστεί και να μείνει στο χώρο με τη σωλήνα πυρόσβεσης. Εάν εμπλακεί στο να σας βοηθήσει ή βαρεθεί και αφήσει στο έδαφος το ακροφύσιο, αυτό ίσως γίνει όταν αρχίσει η φωτιά. Μόλις βγείτε από το όχημα σας και πλησιάσετε το αυτοκίνητο, ίσως ορισμένοι πολίτες με καλή πρόθεση σας βοηθήσουν στην τοποθέτηση φωτοβολίδων και πυροδοτήσουν έτσι το χυμένο καύσιμο.
Ένας άλλος πραγματικός κίνδυνος που έχει στοιχίσει τη ζωή πολλών πυροσβεστών και αστυνομικών, είναι τα διερχόμενα αυτοκίνητα. Ένα αυτοκίνητο ή φορτηγό που τρέχει με 70 μίλια ανά ώρα, με τον οδηγό του να κοιτάζει το περιστατικό και όχι στο δρόμο, είναι ένας πραγματικός κίνδυνος. Η χειρότερη ώρα για να εργάζεται κανείς σε ατυχήματα είναι η νύχτα, σε παγωμένους δρόμους ή πυκνή ομίχλη, καταιγίδες ή Ενέργειες
καπνό. Όλες αυτές οι συνθήκες έχουν οδηγήσει σε μεγάλες καραμπόλες. Υπό αυτές τις συνθήκες οι άλλοι οδηγοί δεν μπορούν να σας δουν ή δεν έχουν πλήρη έλεγχο των αυτοκινήτων τους. Μόλις δουν το ατύχημα πετάνε αμέσως τα φρένα. Εάν το άτομο που ακολουθεί δεν προσέχει, ένα δεύτερο ατύχημα πρόκειται να συμβεί. Εάν είναι δυνατόν, να σταθμεύσετε το όχημα πυρόσβεσης μεταξύ του περιστατικού και της επερχόμενης κυκλοφορίας. Να προσανατολίσετε τις μπροστινές ρόδες προς την πλευρά του δρόμου, έτσι ώστε εάν το όχημα πυρόσβεσης κτυπηθεί από φορτηγό θα προχωρήσει προς την πλευρά του δρόμου και όχι προς το χώρο εργασία σας.


Όταν εργάζεσθε με εργαλεία ισχύος (ηλεκτρικά) για την ανάσυρση θυμάτων ατυχήματος, προσοχή πρέπει να δίνεται για την προστασία τη δική σας και των θυμάτων. Εργαλεία ηλεκτρικής ισχύος δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται, όταν υπάρχει χυμένο καύσιμο στην γύρω περιοχή. Μια οροφή αυτοκινήτου μπορεί, εφ' όσον χρειασθεί, να κοπεί με σιδεροπρίονο. Είναι πιο αργός ο τρόπος αυτός από το αντίστοιχο εργαλείο διάσωσης αλλά δεν εμπεριέχει κινδύνους ανάφλεξης. Όταν χρησιμοποιείτε το ηλεκτρικό ψαλίδι, πρέπει πρώτα να αφαιρούνται τα ελεύθερα κινούμενα μικρά μεταλλικά κομμάτια. Ένα εργαλείο ηλεκτρικής ισχύος έχει δυνατότητα εξάσκησης 10000 λιβρών δύναμης. Εάν μία πόρτα "πεταχθεί" αντικανονικά, μπορεί εύκολα να κτυπήσει κάποιον ή να πέσει και να σας κόψει τα δάκτυλα. Το βασικό σημείο είναι να μη χρησιμοποιήσετε αυτό το εργαλείο, εάν δεν είστε εκπαιδευμένος στη χρήση του.

Πυρκαγιές Οχημάτων

Οι πυρκαγιές οχημάτων μπορούν να συγκριθούν με πυρκαγιές οικοδομημάτων σε τροχούς. Έχουν όλους τους κινδύνους, αν όχι περισσότερους, από μια πυρκαγιά οικοδομήματος. Μία πυρκαγιά σε φορτηγό με συρόμενη βάση (τρέιλερ) μπορεί να έχει πολλούς κινδύνους από τα μεγάλα ποσά του καυσίμου ντίζελ που μεταφέρει αλλά και από το φορτίο του. Οι πυρκαγιές των αυτοκινήτων πρέπει να προσεγγίζονται από το εμπρός τεταρτημόριο. Ένας προφυλακτήρας που βρίσκεται εγκατεστημένος πάνω σε δύο αμορτισέρ, μπορεί να προωθηθεί προς τα εμπρός με μεγάλη δύναμη αν τα αμορτισέρ σκάσουν, θα σας χτυπήσει ακριβώς κάτω από τα γόνατα: Ελαστικά αυτοκινήτων που σκάνε μπορεί να αποτελέσουν ένα βολιδοφόρο κίνδυνο. Ο πλήρης ατομικός προστατευτικός εξοπλισμός πρέπει να φοριέται συμπεριλαμβανομένης και της συσκευής αυτόνομης προστασίας. Υπάρχουν πολλά υλικά που χρησιμοποιούνται στα σημερινά αυτοκίνητα που είναι δηλητηριώδη, εάν τα αναπνεύσουμε όταν καίγονται. Τα αυτοκίνητα γενικά δεν εκρήγνυνται σε πυρκαγιά όπως κάνουν στην τηλεόραση. Οι ραφές των φιαλών αερίου μπορούν να σημειώσουν διαρροή μεγάλων ποσοτήτων καιγομένου καυσίμου .


Πυρόσβεση Αεροσκαφών

Τα αεροσκάφη συναντώνται από τους πυροσβέστες σε πολλές περιπτώσεις, είτε ως περιστατικά έκτακτης ανάγκης ή ως εργαλεία. Πρώτα θα εξετάσουμε τα αεροπορικά περιστατικά.
Όταν ένα αεροσκάφος συντρίβεται στο έδαφος ή πιάνει φωτιά, παρουσιάζει πολλούς διαφορετικούς κινδύνους. Μεταφέρει μια ορισμένη ποσότητα καυσίμου, έχει μπαταρίες, λάστιχα (τροχούς), εύφλεκτα μέταλλα και πιθανόν φιάλες οξυγόνου. Εάν το περιστατικό αφορά σε στρατιωτικό αεροσκάφος υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να υπάρχουν πυρομαχικά σ' αυτό, τα οποία θα διασκορπιστούν στο πεδίο συντριβής του. Όταν ένα αεροσκάφος συντρίβεται, το καύσιμο συνήθως μετατρέπεται σε ψεκάδες και μπορεί να εκραγεί με φλόγες. Αυτό μπορεί να προκαλέσει μία θεαματική φωτιά και να χρειαστεί διάσωση των επιβατών. Η πρώτη προτεραιότητα στην πυρόσβεση αεροσκαφών είναι η δημιουργία μίας διόδου, που να επιτρέπει στα οχήματα πυρόσβεσης και στο προσωπικό αυτών να πλησιάσουν, αλλά και στα θύματα που μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν, να διαφύγουν. Αμέσως μετά εισέρχονται στο κυρίως σώμα του αεροσκάφους για να σώσουν οποιονδήποτε βρίσκεται μέσα και να ολοκληρώσουν το σβήσιμο της φωτιάς. Η τελευταία επιχείρηση είναι να ολοκληρώσουν τις ενέργειες τελικής απαλοιφής (καθαρισμού) των μικρών εστιών φωτιάς που έχουν απομείνει.


Στα χρόνια που πέρασαν υπήρξαν συντριβές αεροσκαφών πάνω σε οικοδομήματα. Αυτό το σενάριο γίνεται ακόμη πιο πολύπλοκο με την εμφάνιση μιας οικοδομικής φωτιάς και των σχετικών προβλημάτων διάσωσης. Τα αεροσκάφη συνήθως βρίσκονται στη φάση της ολοκλήρωσης της απογείωσης και μεταφέρουν μεγάλη ποσότητα καυσίμου. Όταν συντρίβονται σε απόσταση από μεγάλο αεροδρόμιο, πιθανό να μη διατίθενται τα ειδικά οχήματα πυρόσβεσης συντριβών και έτσι η πυρκαγιά να ελέγχεται με κοινά οχήματα πυρόσβεσης.
Πυρόσβεση με Αεροσκάφος και Έκτακτη Ιατρική Μεταφορά
Τα αεροσκάφη χρησιμοποιούνται και ως ένα εργαλείο (μέσον) από τους πυροσβέστες. Το είδος των αεροσκαφών που συνήθως συναντώνται στα διάφορα περιστατικά είναι τα ελικόπτερα που χρησιμοποιούνται για μεταφορά θυμάτων σε κλήσεις έκτακτης ανάγκης και για τακτικές ανάγκες, καθώς και διοικητικής μέριμνας ανάγκες για άλλα είδη περιστατικών. Οι κανόνες για να εργάζεται κανείς γύρω από ελικόπτερα είναι οι ίδιοι, ανεξάρτητα από το είδος του περιστατικού.
1. Προσεγγίστε και φύγετε από τα ελικόπτερα από την πλευρά ή μπροστά, βλέποντας τον χειριστή (πιλότο).
2. Προσεγγίστε και φύγετε από τα ελικόπτερα από το κάτω μέρος του λόφου για να αποφύγετε το κύριο στροφείο.
3. Προσεγγίστε και φύγετε από ελικόπτερα εντός του πεδίου οράσεως του χειριστή, και μην πάτε πουθενά κοντά στο ουραίο στροφείο.
4. Χρησιμοποιήστε ιμάντα για το σαγόνι σας ή ασφαλίστε το κράνος σας όταν εργάζεσθε κάτω από το κύριο στροφείο.
5. Μεταφέρετε τα εργαλεία σας σε οριζόντια θέση, κάτω από το ύψος της μέσης για να αποφευχθεί επαφή με το κύριο στροφείο.
6. Δέστε τη ζώνη ασφαλείας, όταν εισέρχεσθε στο ελικόπτερο και λύστε την, όταν πρόκειται να κατέβετε. Μια ζώνη ασφαλείας που ταλαντεύεται έξω από το ελικόπτερο μπορεί να προξενήσει μεγάλη ζημιά στο λεπτό αλουμινένιο "δέρμα" του ελικοπτέρου.
7. Χρησιμοποιήστε τους σύρτες των θυρών συμφωνά με τις οδηγίες. Να προσέχετε γύρω από το "πλεξιγκλάς", τις κεραίες και κάθε τι που κινείται.
8. Όταν εισέρχεσθε ή βγαίνετε από ελικόπτερο να πατάτε στο πέδιλο του (επ' αυτών στηρίζεται το ελικόπτερο στο έδαφος). Εάν τοποθετήσετε το πόδι σας δίπλα από το πέδιλο και το βάρος του σκάφους αλλάξει, πιθανόν να σας πλακώσει το πόδι.
9. Κάθε φορά που ταξιδεύετε με ελικόπτερο σε καταστάσεις πυρκαγιάς άγριας φύσης, απαιτείται να φοράτε πλήρη ατομικό προστατευτικό εξοπλισμό.
10. Μην πετάτε πράγματα από το ελικόπτερο διότι μπορεί να καταλήξουν στο κύριο ή στο ουραίο στροφείο.


Όταν δημιουργείτε μία ζώνη προσγείωσης για ένα ελικόπτερο υπάρχουν ορισμένα θέματα που πρέπει να μελετηθούν. Ασφαλίστε όλα τα χαλαρά αντικείμενα στην περιοχή, όπως κουτιά ή άλλα αντικείμενα που μπορούν να βρεθούν στον αέρα. Καταβρέξτε την περιοχή για να μη σηκωθεί σκόνη. Εάν το ελικόπτερο πρόκειται να προσγειωθεί πάνω σε κανονικό δρόμο, βεβαιωθείτε ότι τα αυτοκίνητα και οι πεζοί έχουν σταματήσει να κυκλοφορούν. Όταν το κύριο στροφείο ενός ελικοπτέρου χτυπήσει ένα αυτοκίνητο, το ελικόπτερο είναι εκτός ενεργείας και δεν μπορεί να πετάξει. Εάν το στροφείο χτυπήσει ένα άτομο, το πλέον πιθανό είναι να τον σκοτώσει και το ελικόπτερο να μην μπορεί να πετάξει. Να φοράτε προστατευτικά ματιών και αυτιών όταν εργάζεστε γύρω από ελικόπτερα. Όταν ένα ελικόπτερο προσγειώνεται ή απογειώνεται διώχνει ένα πολύ μεγάλο ποσό αέρα και χαλάσματα (σκουπίδια). Βεβαιωθείτε ότι έχετε ανεβασμένα (κλειστά) τα παράθυρα σε κάθε όχημα στην περιοχή. Αφήστε αρκετή απόσταση ελευθερίας στο ελικόπτερο για να προσγειωθεί.
Όταν το ελικόπτερο πλησιάζει για προσγείωση και έχετε ασύρματη επικοινωνία με τον πιλότο, υπάρχουν, ορισμένα θέματα για τα οποία θα πρέπει να ενημερωθεί (ο πιλότος). Ανακαλύψτε και προειδοποιήστε τον πιλότο για κάθε ανυψωμένο κίνδυνο στην περιοχή, όπως γραμμές ηλεκτρικού ρεύματος, φράκτες και κολώνες φωτός. Δημιουργήστε ένα δείκτη ανέμου (ανεμούριο) με ταινίες σήμανσης πάνω σε ένα κοντάρι ή φτυάρι  ή ρίξτε μερικές φτυαριές χώμα στον αέρα ή στηθείτε με την πλάτη στο αέρα με τα χέρια σας προτεταμένα μπροστά σας. Ενημερώστε όλους στην περιοχή ότι το ελικόπτερο πρόκειται να προσγειωθεί, ώστε να προφυλάξουν τα μάτια τους από τα χαλάσματα.
Ένα βασικό σημείο που πρέπει να θυμάστε όταν εργάζεστε γύρω από κάθε αεροσκάφος είναι ότι η επαφή με κάθε κινούμενο τμήμα του αεροσκάφους συνήθως είναι θανατηφόρα. Όλα τα τμήματα τους είναι πολύ ακριβά. Στις περισσότερες περιπτώσεις το αεροσκάφος μεταφέρει το πλήρωμα του, το οποίο θα σας βοηθήσει να εργαστείτε γύρω από το αεροσκάφος. Δεν πρέπει να ακουμπήσετε τίποτε μέχρι να ενημερωθείτε για την χρήση του, ούτε πρέπει να πλησιάσετε το αεροσκάφος μέχρι να σας δώσει άδεια μέλος του πληρώματος του ή ο πιλότος (χειριστής).

Σε περιστατικά που συμβαίνουν στην "άγρια φύση" τα ελικόπτερα χρησιμοποιούνται για την ρίψη νερού ή επιβραδυντικού υλικού στη φωτιά. Τα μεγαλύτερα ελικόπτερα μπορούν να μεταφέρουν μέχρι 2500 γαλόνια νερού και να δημιουργήσουν ένα δυνατό ρεύμα νερού προς τα κάτω, λόγω της δύναμης του στροφείου. Εάν κάθεστε σε ένα μικρό αυτοκίνητο, νιώθετε ότι θα αναποδογυρίσει. Όταν το ελικόπτερο πλησιάσει για να ρίξει το νερό του, φύγετε από την περιοχή ή πέστε στο έδαφος και καλυφθείτε. Προσπαθήστε να είσαστε από την επάνω πλευρά του λόφου κατά τη ρίψη έτσι ώστε να μην παρασυρθείτε προς τα κάτω ή χτυπηθείτε από βράχους που έχουν χαλαρώσει από το νερό. Ένα μεγάλο ελικόπτερο μπορεί να προκαλέσει σπάσιμο των επάνω άκρων των πεθαμένων δένδρων και έτσι να δημιουργηθεί κίνδυνος από την πτώση τους. Το ρεύμα από το στροφείο θα προκαλέσει επίσης μια αλλαγή στη δραστηριότητα της φωτιάς, καθώς οι φωτιές αναρριπίζονται.

Σε περιστατικά που συμβαίνουν στην "αγρία φύση" τα ελικόπτερα χρησιμοποιούνται για την ρίψη νερού ή επιβραδυντικού υλικού στη φωτιά. Τα μεγαλύτερα ελικόπτερα μπορούν να μεταφέρουν μέχρι 2500 γαλόνια νερού και να δημιουργήσουν ένα δυνατό ρεύμα νερού προς τα κάτω, λόγω της δύναμης του στροφείου. Εάν κάθεστε σε ένα μικρό αυτοκίνητο, νιώθετε ότι θα αναποδογυρίσει. Όταν το ελικόπτερο πλησιάσει για να ρίξει το νερό του, φύγετε από την περιοχή ή πέστε στο έδαφος και καλυφθείτε. Προσπαθήστε να είσαστε από την επάνω πλευρά του λόφου κατά τη ρίψη έτσι ώστε να μην παρασυρθείτε προς τα κάτω ή χτυπηθείτε από βράχους που έχουν χαλαρώσει από το νερό. Ένα μεγάλο ελικόπτερο μπορεί να προκαλέσει σπάσιμο των επάνω άκρων των πεθαμένων δένδρων και έτσι να δημιουργηθεί κίνδυνος από την πτώση τους. Το ρεύμα από το στροφείο θα προκαλέσει επίσης μια αλλαγή στη δραστηριότητα της φωτιάς, καθώς οι φωτιές αναρριπίζονται.

Μία άλλη δραστηριότητα είναι η διοικητική μέριμνα. Τα ελικόπτερα χρησιμοποιούνται για να πεταχτούν φορτία υλικών σε πληρώματα στη γραμμή πυρός. Όταν πρόκειται να γίνουν ρίψεις τέτοιων φορτίων, οι πυροσβέστες πρέπει να αποφεύγουν να τοποθετούνται στο ίχνος προσέγγισης και αναχώρησης του ελικόπτερου, καθώς επίσης δεν πρέπει να στέκονται στη ζώνη προσγείωσης. Εάν το ελικόπτερο παρουσιάζει κάποια βλάβη κατά την πτήση, ένα από τα πρώτα πράγματα που ο πιλότος θα κάνει είναι να απαλλαγή από το φορτίο, ώστε να μειωθεί το βάρος του ελικοπτέρου.
Τα αεροπλάνα χρησιμοποιούνται για τη ρίψη επιβραδυντικού υλικού σε φωτιές "άγριας φύσης". Το υλικό που ρίπτεται είναι είτε χημικά μείγματα αναμεμιγμένα με νερό ή μόνο νερό. Ορισμένα από αυτά τα αεροσκάφη είναι ικανά να ρίξουν μέχρι 3000 γαλόνια με μια διέλευση τους. Εάν υπολογίσετε ότι 3000 γαλόνια, με 8 λίβρες το γαλόνι, πέφτει από περίπου 200 πόδια ύψος με ταχύτητα 130 μίλια την ώρα, τότε καταλαβαίνετε ότι ο κίνδυνος είναι προφανής. Ο στροβιλισμός που δημιουργείται από τη διέλευση του αεροπλάνου μπορεί να σπάσει τις κορυφές των δέντρων και να αναρριπίσει τη φωτιά. Εάν βρίσκεστε στην περιοχή, σίτου πρόκειται να γίνει η ρίψη, είναι καλύτερα να απομακρυνθείτε από την περιοχή πριν από τη ρίψη. Εάν τούτο δεν είναι δυνατόν πέστε στο έδαφος με την κοιλιά, κοιτάζοντας το αεροσκάφος, και τοποθετήστε τα χέρια σας πάνω από το κεφάλι σας. Εάν κτυπηθείτε από τη ρίψη του επιβραδυντικού υγρού θ καλυφθείτε από ένα κολλώδες και γλιστερό κάλυμμα που έχει έντονη μυρωδιά αμμωνίας. Δεν είναι και τόσο βλαβερό, αλλά δεν μπορείτε να το ανεχθείτε επάνω σας (άβολα). Προσέξτε διότι είναι γλιστερό στο ξερό γρασίδι και τους βράχους και θα σας δυσκολέψει στο χειρισμό των εργαλείων χειρός. Αυτό το υλικό είναι λίγο διαβρωτικό και πρέπει να ξεπλυθεί από τα οχήματα στα οποία έχει "πέσει", το ταχύτερο δυνατόν.

 
© 2004 Fire Security |  Privacy Policy  | IΩΝΙΑΣ & ΝΙΚΑΣ ΧΑΜΟΜΗΛΟΣ ΑΧΑΡΝΑΙ Τ.Κ. 13671 2461971-2401083-2464823